“Çünkü gerçek bilgi , kişinin kendi içinden gelmek zorundadır . Başkalarına aktarılabilecek bir şey değildir . Sadece insanın kendi içinden gelen bilgi gerçek ‘kavrayış’tır.”
“ Hiç hasta olmasak , sağlığın ne olduğunu da bilemeyecektik. Hiç açlık çekmesek , tokluğun keyfini çıkaramazdık. Savaş olmasa , barışın değerini bilmezdik ve eğer kış hiç gelmese baharın da geldiğini fark etmezdik.”
“İnsan öleceğini fark etmiyorsa , varoluşunu da yaşayamaz ve bir yandan yaşamın ne kadar harika olduğunu düşünmeden de , ölmek zorunda olduğumuzu düşünmek imkansız...”