"Suçlamak anlamaktan daha kolaydır. Çünkü anlarsan, değişmen gerekir." Peyami Safa'nın bu sözleri ile mükemmel eşleşen inanılmaz bir kitap. Sayısız kitap okudum fakat bu kitap gibi zihnimde farklı bir pencere açan ve başta kendimi sorgulatan çok az kitap ile karşılaştım. Gördüğümüz, umursamadığımız kısa hikayelerin altında çok acı gerçekler var. Bizim içinden çıkamadığımız ve belki de bizlerin büyüttüğü, hayatımızı bu dertler uğruna grileştirdiğimiz sıkıntıları dahi yaşama hayali içindeki bazı insanlar, bazı yerlerde can veriyorlar. Ve ne acıdır ki; bırakın yaşadıkları acılarını, kayıplarını duyurmayı, isimlerinden hatta varlıklarından dahi bihaberiz. Bu kitabı en sakin anınızda, belki çoğu satırı defalarca kez okumanızı naçizane tavsiye ederim.