melis

melis
@bqta_wandem
8/10
·404 syf.··
2025 12. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 19 Mayıs 2025 15:30
(spoiler) Mitolojiyi ve spesifik olarak da yunan mitolojisini seven biri olarak bu kitaba bayıldım. Bana kalırsa mitoloji ile ilgilenmeyenlerin de anlayabileceği bir dil ile kitap yazılmış. Kitapta bence tüm bölümler birleşince bir bütünlük oluştursa da her bölüm başka bir mesaj vermek isteyen kendi içinde birer kısa hikayeydi. Kitapta en sevdiğim şey ise bu hikayelerin kitabın sonuna doğru giderken hepsinin gerçekten tamamlanmış hale gelmesiydi. En basitinden Medea adadan ayrıldıktan sonra hikaye havada bırakılmadı, sonrasında ona neler olduğunu nasıl bir karaktere büründüğünü gördük. Ya da Aietes… Kitapta tek sevmediğim şey sonuydu. Sonu sanki bitmemiş gibi, bahsettiğim hikayelerin aksine havada bırakılmıştı ya da aceleyle yazılmış gibiydi bence. Telemakhos ile hızlıca birkaç olay yazılmış Telegonos gönderilmiş ve kendi kendine bir krallık kurup mutlu(?) olmuştu. Bence böyle bir hikaye çok daha iyi bitebilirdi. Yine de yazım dili ve mesajların güzelliği için bu kitabı çok sevdiğimi söyleyebilirim. Bunların hepsinden bağımsız bir şekilde, kitap bence anneliği de gerçekten çok güzel bir şekilde işliyor. Ben kendim bir anne değilim ama hiç beklemediğim bir şekilde bu kitap annemi daha iyi anlayabilmemi sağlayan bir kitap oldu.
Ben, KirkeMadeline Miller · İthaki Yayınları · 202444,4bin okunma