Ben sonradan bu şehit karılarının,kızlarının içinde, ekmek derdiyle söylenmesi güç, çok daha zor, bizim için çok utanılası durumlara düşmüş olanlarını gördüm.
Niçin şehitler adına yoksul, kimsesiz çocukları yetiştirmek için yatılı okullar yapmayız da parayı taşa, toprağa, betona döküp anıt dikeriz?
Bütün yaşamımda da öyle oldu; bana dövüşmesini öğretenler, salık verenler, kavgaya girdiğimiz zaman arkadan bakıp seyrettiler, kimisi seyretmedi bile...
Her oluş, toplumsal birikimlerin ürünüdür.Bizim toplumsal birikimlerimizse bu gerici geleneklerin yığınıdır.Terse yönelmiş bu gerici birikimlerle bu toplum bugünkünden daha başka nasıl olabilirdi?
Türkiye, ulusal kurtuluş silkinişinden bisüre sonra geriliğe gidiyor,gericiliğe kayıyorsa, bunun nedeni gericilik geleneğinin köklü ve zengin birikimi oluşundandır.