"İğrenç böcek... Hem gözü güneşte; hem de nefsi saksının dibindeki karanlık, rutubetli ve avuç içi kadar küçük zemine yapışık. Bu gözü, bu nefsten hangi ameliyatla, hangi doktorun neşteriyle ayırabilecektim?"
-Anneanne ne düşünüyorsun?
Cevap vermişti:
-Allah'ı düşünüyorum! Ne düşüneceğim?
Ciğerime kadar ürpermiş ve kendi kendime demiştim:
-Keşke bizim ilmimiz, bunun ümmiliğinin ayak tozuna erişebilse...