Hata buydu, Astrid'in hatası. Tarafsız olduğunu iddia etmesiydi, ancak aslında öyle değildi, bir taraf diğerine karşı bir suç işlemişse ve o buna karşı bir tavır almamış ya da buna inanmamışsa, herkesle tatlı tatlı konuşması tarafsız olduğu anlamına gelmiyordu.
Bir aydınlanma anı yaklaştığında, hayvanlar depremden önce gelen sarsıntıları nasıl hissederse, ben de bunun olacağını hissediyordum, hayatımı anlamaya başladığımda farkına varmıştım bu durumun. Beni kökten sarsacak, bir güzel silkeleyecek acı gerçek yüzünden korkuya kapılıyor, titriyordum, belki de bunun bir an önce olması için uğraşıyordum, kaçış yoksa bari bitsin, gitsin diye.