berfu

"tanrı varsa -ki ben olmadığına gerçekten inanıyorum- insan aklının sınırları olduğunu da bilir. yoksulluğu, haksızlığı, açgözlülüğü, yapayalnızlığı, bütün bu karmaşayı o yaratmadı mı? mutlaka çok iyi niyetlerle girişmiştir bu işe, ama sonuçlar bir felaket. tanrı varsa bu dünyayı erkenden terk etmeyi seçen yaratıklara karşı cömert davranacaktır, hatta bizi burada vakit harcamaya zorladığı için özür bile dileyebilir."
Sayfa 20 - can yayınları·Kitabı okudu
Alıntı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"son derece normal bir insan olduğuna inanıyordu. ölmeye karar vermesinin çok basit iki nedeni vardı, bunları açıklayan bir mektup bırakacak olsa pek çok kişinin ona hak vereceğinden hiç kuşkusu yoktu. birinci neden: yaşamındaki her şey hep aynıydı ve bir kez gençliği sona erdi mi hep yokuş aşağı gideceği belliydi. yaşlılık dönüşü olmayan izler bırakacak, hastalıklar birbirini kovalayacak, dostlar birer birer yok olacaktı. yaşamını sürdürmekle hiçbir şey kazanmayacaktı, tam tersine acı çekme olasılığı hep artacaktı. ikinci neden daha felsefiydi: veronika gazete okuyan, televizyon seyreden, dünyada olup bitenlerden haberli biriydi. her şey yanlıştı ve kendisi herhangi bir şeyi düzeltebilecek durumda değildi. bu, tamamıyla aciz olduğu duygusunu büyütüyordu içinde."
Sayfa 18 - can yayınları·Kitabı okudu
Alıntı
"bu dünyada hiçbir şey rastlantı sonucu meydana gelmez."
Sayfa 14 - can yayınları·Kitabı okudu
Alıntı

berfu

, bir kitap okudu
6/10
·224 syf.··
15 günde okudu
·
2025 67. kitabı
Zeynep Göğüş
7.1/10 · 51 okunma
"en büyük eksiklik aşksız yaşamaktı."
Sayfa 119 - everest yayınları·Kitabı okudu
Alıntı