Her yönetim, kanunlarını işine geldiği gibi koyar.
Demokratlık demokratlığa uygun kanunlar, zorbalık zorbalığa uygun kanunlar, ötekilerde öyle.
Bu kanunları koyarken kendi işlerine gelen şeylerin, yönetilenler içinde doğru olduğunu söylerler, kendi işlerine gelenden ayrılanları da kanuna, doğruluğa aykırı diye cezalandırırlar.
"Eğer politikacılar bu kadar iğrenç olamasalardı!" diye tekrarladım. "Mercimek kadar beyinleriyle ülkeyi mahvetmeseler, toplumun doğal dengelerini bozmasalardı. Muazzam salaklıklarını bakmadan toplum mühendisliğine soyundular ve sonuçta ülke elimizden kaydı gitti."