Ve Bitti.. Hakkari'nin bir köyüne atanmış bir öğretmen bir kış ayı boyunca orada kalır ve hikayesi başlar . Edgü bize hikayeyi sunarken şiirsel bir dille sunmuş ve bu okurdaki etkisini daha da artırmış.Soğuk bir kış ayında yalnız başına dağların bembeyaz karla kaplı olduğu yer Hakkari,ulaşımın zor olduğu bir köy okulunda öğretmenlik yapmak düşündürdü doğrusu coğrafya gerçekten de kadermiş dedirtti .Bir salgın olur köy de çocuklar tek tek ölür ama Öğretmenin elinden hiçbir şey gelmez bu ne kadar acıdır .İnsan bunu o satırlarda okurken hissediyor , denizi hiç görmemiş çoçuklar , hiç portakal yememiş çoçuklar , kalemleri ,silgileri ,defterleri olmayan çocuklar var kitabın içinde bir Öğretmenin çaresizliğini anlatıyor .Ve aynı dili konuşmayan çoçuklar önemli olan aynı dili konuşmak mıydı gerçekten insan gönlüyle de konuşamaz mıydı ? Neydi bu yüzyıllar boyunca süren anlamsızlık bir bütün değil miyiz biz. Edgü bize bunun olmadığını gösteriyor .
Ferid Edgü modernist bir yazar olduğu için romani okurken başlarda kavramakta zorluk çekilebilir olaylari bir bütün içinde değil parçalı bir şekilde anlatmistir.Bu da yazarın kurgu kişinin beynindekileri olduğu gibi aktarmasından kaynaklanmış.Yazmayı ve okumayı,yalnızlığı seven bir öğretmenin bakışaçıyla anlatılmış bir roman tavsiye edilir :))