"Devlet" benim gözümde beşeriyetin en mühim icadı, en mühim sanat eserimizdir. Abidevi bir yapıdır. Çok önemli tinsel tarafı vardır, çünkü kültürün tam bir yansımasıdır.
Çok açık ki Atatürk "olmalı" dediği an, "olabilir" seçeneğini ortadan kaldırıyordu. Gerçekleştirmek istediği ne ise onu olduruyordu. Bu inat herkese lazımdır