Bedir'in yankılarına dönecek olursak, sahabe büyük bir zaferle döndü, tabii bu başarıya ve elde edilen zafere gerçek dostlar sevindi. Çünkü dost, dostun başarısına sevinir. Dost eğer gerçek dostsa asla dostunun gösterdiği başarıdan dolayı yüreğinde olumsuz bir şey hissetmez. Fakat ne yazık ki bazı cahil dostlar da vardır, onlar tam bir olgunluk gösteremezler..
Zaten Efendimiz (s.a.v) hayatı boyunca sevinçleri ve hüzünleri hep bir arada yaşadı. Hiçbir zaman doyuncaya kadar bir sevinç yaşamadı. Bu hakikati bildiğimizde bazı şeyleri daha doğru anlamaya başlıyoruz. Unutmayalım ki bu dünya Resulullah'ı (s.a.v) bile güldürmedi, bizi mi güldürecek? Yaşadığımız dünya imtihan dünyası. Bizler cefa yurdundayız, sefa yurdunda değiliz. Bunları unutmazsak imtihanlarımız ve dertlerimizle barışık hale gelir ve en zor olanlarda sahabenin yaptığı gibi Resulullah (s.a.v)'in çektiklerini hatırlayıp sükun buluruz.
Sana batış görünür fakat o bir doğuştur.
Kabir canı kurtarır benzese de zindana
Hangi tohum bir yere ekildi de bitmedi
İnsan da bir tohumdan gelmedi mi meydana
- Veysel Öksüz 🍂