Kedilerin lider kabul etmemeleri insanlara itaat etmemelerinin de sebeplerinden biri olabilir. Birçoğu,bugün birlikte yaşamakta oldukları insanlara ne itaat ederler ne de üstün varlıklar olarak algılayıp saygı duyarlar.Bize bel bağlamışken bile,bizden bağımsız kalmaya sürdürürler.Şayet bize sevgi gösterirlerse bu çıkar uğruna sahte bir sevgi gösterisi olmaz. Dostluğumuzdan hoşlanmazlarsa, bırakır giderler;kalıyorlarsa bu bizimle olmayı istediklerindendir.Bir çoğumuzun onları baştacı etmesinin bir sebebi de budur.