Sabahattin Ali'nin gerçekçi ve hala canlılığını devam ettiren öykülerini beğenmemek pek mümkün değil.
Bu kitabı herkesin okumasını, okurken düşünmesini isterim gerçekten. Bu kadar gerçek bu kadar sakat şeyler okumak, canınızı sıkmak istemiyor olabilirsiniz. Ama "Hakkımızı Yedirmeyiz!" adlı öyküsüne bakmanızı isterim. Beş sayfalık bir öykü ama fazlaca şey görebiliyorsunuz.
Kitabın en sonunda masallar kısmı var ki orası da ayrı güzel. O kısımdan da özellikle "Koyun Masalı" ve kitaba da ismini veren "Sırça Köşk"ü okumanızı öneririm.