Olayların gelişimi, belgeler, işlemin hızı, verilen görev ve talimat gösteriyor ki:
1. Bu görev, M.Kemal'i Anadolu'ya göndermek için uydurulmuş bir görev değildir.
2. Bu görevin, Milli Mücadele'yi başlatmak için verildiği iddiasının gerçeklerle hiçbir ilgisi yoktur.
3. Vahidettin'in ya da hükümetin amacı, gerçekten M.Kemal'in öncülüğü ile devletin tüm tehlikelerden kurtulmasını sağlamak idiyse, öyleyse M.Kemal'i neden Doğuya gönderdiler? Mesela Konya, bütün kritik kesimlere aynı uzaklıkta, Dörtyol,Afyon, Kütahya, Eskişehir, Ankara ve İstanbul'a demiryolu ile bağlantılı, zengin hinterlanda sahip bir merkez, Milli Mücadele'yi başlatmak için en uygun yer ve 2.Ordu Müfettişliğinin karargahı da orada. Neden oraya yollamadılar? Çünkü İngilizlerin işaret ettikleri yer, doğudaydı da ondan. Bu yüzden de M.Kemal, İngilizlerce gösterilen yere gönderilmiştir.
Ama M.Kemal, çok değil 6 ay sonra, Konya'ya benzer konumda olan Ankara'ya gelecektir.
Silahlı bir mücadeleyi başlatmak gibi bir düşünce, Vahidettin'in de, Damat Ferit'in de akıllarının ucundan bile geçmiyordu. Çünkü D.Ferit'in 30 Martta Amiral Calthorpe'a verdiği tasarıyı, ilerde göreceğiz: Tam bir teslimiyetle İngiltere'ye bağlanmak!