İnsanlığın saygınlığı ile uyuşmayan tek şey tembelliktir, uyuşukluktur, pasifliktir, yan gelip hazır yiyiciliktir. Her eli ayağı tutan, kıçını devirip yatacağına erken kalksa, bir işin ucundan tutsa bak nasıl düzelir her şey.
İnsanoğlu, başkasının başına gelen felakete sözde acıyan ama o felaket kendini bulmadı diye de için için sevinen bir rezildir. Ne demiş Lucretius: "Suave, mari magno turbantibus aequora ventis..." Ne hoş olur, sakin bir limandan azgın dalgalarla boğuşan denizcileri seyretmek...