İyi savaşlar veya kötü savaşlar yoktur.Savaşta kötü olan tek şey kaybetmektir.Bütün savaşlar her iki tarafın da doğru bulduğu nedenlerden çıkmıştır.Ama sadece muzaffer olmanın amacı tarihin soylu amacı olur.Kimin haklı veya haksız olduğu değildir mesele,kimin daha iyi generallere ,daha üstün bir orduya sahip olduğudur.
İlgi duymuyordum.Hiçbir şeye ilgi duymuyordum.Nasıl kaçabileceğime dair hiç fikrim yoktu.Diğerleri yaşamdan tat alıyorlardı hiç olmazsa.Benim anlamadığım bir şeyi anlamışlardı sanki.Ben de bir eksiklik vardı belki de .Mümkündü .Sık sık aşağılık duygusuna kapılırdım.Onlardan uzak olmak istiyordum.Gidecek yerim yoktu ama .İntihar?Tanrım,çaba gerektiriyordu.Beş yıl uyumak istiyordum ama izin vermezlerdi.