Kasabalıların bekledikleri,bekleyip durdukları iyi kötü bişeyler vardı hiç değilse..Bekledikleri önemli bir şey kalmayınca,hiç değilse hayatta kalabilmeyi beklerlerdi.Yaşadıkları hayat ne kadar tekdüze olursa olsun,şaşırtıcı,belki de tehlikelerle dolu bir geleceğin belirsizliği önünde,salt bu belirsizlikten ötürü heyecan duyabilirlerdi.
Yalnızca görevlerimiz vardı.Belki de Arif Hikmet Beyin evindeki hıza,benim için yenilik olan her şeye uyabilmemin nedeni buydu.Ne kadar zor olursa olsun görev insana kolaylık sağlıyor.Mutlu olmayı insanca yaşamayı,kendimize özgü isteklerimizin olup olmadığını araştırmaya başladığımız an zorluklar başlıyor;ya da soru sormaya kalkıştığımızda.