》Uzun aradan sonra Mehmet Rauf'tan okuduğum ilk kitaptı. Kısa ama dolu dolu bir hikaye. Çok beğendim ve herkese tavsiye ederim.
》Pervin adında genç bir kızın günlüğünü okuyoruz aslında. 1911 döneminin sosyal ve kültürel sorunlarına değiniliyor. Kadınların gördüğü baskılar, kısıtlamalar, insanların geri kalmış zihniyetleri ve farklı tiplemeler görüyoruz.
》Bazı kalıpyargıların, baskıların, düşüncelerin değişmediğini okumak beni üzdü. Evlilik ve insan ilişkileri üzerine düşünceleri, İstanbul'un o dönemki durumunu yansıtan güzel bir kitap.
Bazen düşünüyorum da dünyaya gelmek bir afetken, sonra bu memlekette üstelik kadın olarak doğmanın dayanılmaz azabına nasıl tahammül ettiğime hayret ediyorum.