hayatı boyunca gerçekle olan bağını yitirme
hissiyatıyla mücadele etmişti. her zaman sımsıkı tutunacağı, gerçek yerlerin ya da şeylerin peşinden koşmuştu. ama o an ilk kez tam tersini istiyordu:
onu orada tutan her şeyden kurtulmak
francis bacon, "sevgini kendi benliğinle toplum arasında dengeli bir biçimde paylaştır, kendi çıkarını gözeteyim derken başkalarına, ülkene, kötülük etme." der. keşke bunu herkese, teker teker öğretebilsek