Mescid-i Aksa’yı gördüm düşümde
Bir çocuk gibiydi ve ağlıyordu
Varıp eşiğine alnımı koydum
Sanki bir yer altı nehr çağlıyordu
Gözlerim yollarda bekler dururum
Nerde kardeşlerim diyordu bir ses
İlk Kıblesi benim ulu Nebi’nin
Unuttu mu bunu acaba herkes...
/ Akif İnan
Ne ayağım uydu, ne kafam uydu
Belli.. ben bu çağın yabancısıyım.
Dostlar şöyle dursun, düşmanım duydu
Çekilen her "yağ"ın yabancısıyım.
/ Abdurrahim Karakoç