Nefeslerimiz sayılı, zamanımız sınırlı. Ömür,nasibimize düşen zaman parçası... Hayatın gayesini ve manasını anlamayan, zamanı değerlendiremez. Zamanı değerlendiremeyen , ömrünü boşa geçirmiş olur.
Uzun zamandır Arapça çalışıyorum. Bir Müslüman müellif, kendi anadilini ve Arapça'yı çok iyi bilmelidir. Bu kesin. Fakat Kur'an'ı anlamak için Arapça bilmek yeterşart değildir. Ebu Cehil Arapça'yı hepimizden iyi biliyordu ama yetmedi işte!
Hakikatle yüz yüze geldiğin vakit iradeni hakikatten yana kullanma ve ibret alma mevzusu çok mühimdir. Şair diyor ki:"İbretler tonla ama alanlar gramla alıyor."