"Beynin de kullanılmayan diğer bir uzuv gibi zayıf düşeceğini bilmeyerek bilgilerini artıracak, zihinlerini takviye edecek ciddilikle okumaya üşeniyorlar."
"...manası en basit olan bu 'sade' tabiri öyle bir sıfattır ki bunu kullanırken manasını bildiğimizi zannederiz. Halbuki hiç de öyle değil. Sade ne demektir? Acaba kainatta bunun manasına uygun bir zerre bulunabilir mi? Hesapta bir'i, geometride noktayı basit farz ediyoruz. Bu sırf bir varsayımdan ibarettir. Hakikat değil. Parçalardan meydana gelmeyen bir tam'ı tabiatta bulmak değil, bu kesinliği zihin bile kabul edemez."
"Bu kainat içindeki benliğim varlığımın sınırıyla belli olmak lazım gelir. O şey ki benden dışarıdadır, ben o değilim. Fakat bence hissolunan bir şey nasıl benliğimin dışında sayılabilir?"