Sabahattin Ali her kitabında olduğu gibi bu kitabında da beni benden aldı. Satırlara döktüğü muhayyilesiyle iradem dışında çekti götürdü beni farklı alemlere. Kitabın adından da anlaşılacağı üzere kitabın baş karakterlerinden 'Ömer' sürekli kendiyle çatışmakta ve kendisi sürekli içimde bir şey var diyerek söyleniyor. Her şeye yaptığı gibi bunu da anlamlandırmaya çalışırken adını 'İçimdeki Şeytan' diye koyverdi. Her fiilinde bu şeytanla çatışmak zorunda kalıyor. Ömer ve yakın arkadaşı Nihat'ın başından geçenlerden geri kalmamanızı tavsiye ederim.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İçimizde,bizim ahlak tarafımızla hiçbir şekilde münasebete geçmeyerek hadiseleri muhakeme eden,neticeler çıkaran ve tedbirler alan bir "hesabi" tarafımız vardı ve lafta değilse bile fiilde daima o galip çıkıyor ve onun dediği oluyordu.