Okuması zor bir kitap bence, evet akıcı,evet sürükleyici ama rahatsız eden yönleri okumayı zorlaştırıyor . Karakterin bu kadar umursamaz ,sevgisiz ve kayıtsız olmasında etkili olan sebepleri merak konusu. Kitapta hiç değinilmemiş bunlara sebep olabilecek olaylara. Gerçi değinilmiş olsaydı bile hiçbir sebep bu kayıtsızlık ve umarsızlığı masumlaştıramazdı. Soğuk , sessiz ve rahatsız edici bir hikayesi var . Sonunda Meursault idam edildi mi bilmem ama maalesef böyle bir karakter karşısında hümanist duygularım hasar aldı. Uzun lafın kısası idam edilmişse buna üzülmem. İnsanı insan yapan duyguların tamamından bu denli uzak olan biri toplum sağlığı için korkunç. Gerçi binlercesi her gün yanımızdan yürüyor ama ...