☥lya

☥lya
⛧°.⋆ kafkaesque ´ˎ˗ ಄ My love is larger than usual love. It’s like religion. It’s terrifying.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Kızlar ve görmek için şehir değiştirdikleri kutsal şairleri 🫶
☥lya
Bu nasıl bir şehir gerçekten kusucam
Boşa harcanmış 463 sayfa
3/10
·464 syf.··
2024 35. kitabı
Bu kitabı bitirdikten sonra insanlar neler düşünmüş diye baktım ve ne hissettim biliyor musunuz? Ben malmışım da millet çok iyi okurmuş gibi hissettim. Neresinden başlasam bilemiyorum… bu kitaba verdiğim parayı çöpe atsam daha yararlı olurdu gibi. İyi bir kurgu olabilirmiş ama beceriksiz bir yazarın kaleminde hiç olmuş. Kitapta çok fazla çelişki var… örneğin Rich’in ölümünü ele alalım. James’i boğmaya çalıştığı zaman sarhoştu, bir koluyla kendini savunabiliyordu sadece ve 5-6 kişi birden James’i kurtarmaya çalışırken adam tık etmedi. Şimdi ise Rich’in ölümüne gelelim. Yani… böyle iri yarı, güçlü, kibir dolu bir karakter gerçekten böyle kolay ölebilir miydi? Bunu da geçiyorum, karakterlerin ceset başında replik okumaları daha kötüydü. Her ne kadar nefret etseniz dahi yıllardır arkadaşınız olan biri ölüyor ve siz Shakespeare okuyorsunuz… evet, karakterlerimiz tiyatro sanatçısı ama inanın bana hiçbir tiyatro sanatçısı ya da Shakespeare hayranı günlük hayatında, her anında böyle alakasız ve yersiz replik kullanımı yapmaz. Kitapta sürekli, mala anlatmaya çalışır gibi Shakespeare hayranlığını gözümüze sokma çabası var ve inanın bu çok bayıyor. Karakterlerin temelde kişilikleri yok, oturmamış ve sanki cinayetten sonra yazarımız sırf sayfa doldurmak için yazmaya devam etmiş gibi. Ayrıca, diğer bir şikayetçi olduğum konu ise sürekli bir biçimde Meredith’in bacak betimlemelerini okumamız. Meredith karşımıza çok güzel, Tanrıça gibi bir kadın olarak çıkıyor ve bu kitabın en başından son sayfalarına kadar gözümüze sokuluyor. Gay bir karakter olan Alex’in bile Meredith’in bacağına sulandığından her saniye anlıyoruz ki Meredith’in güzel bir bacağı var. Eğer kitaptan çıkardığım şeyleri sorsaydınız ilk olarak Meredith’in bacağı güzelmiş derdim, ardından Rich çok güçlü ve zorba
Eğer Kötü OlsaydıkM. L. Rio · Ren Kitap · 20241,255 okunma
lotty isimli okura yanıt verildi
☥lya
lotty Hiçbir kadın karakterle problemim yok. Meredith kitabın başından beri benimsediği şeyi yapıyor. Oliver’a karşı bir aşk da beslemiyordu çoğunlukla Rich’i boşvermek için kullanıyordu. Bunu aslında öncesinde James’te şansını denemesinden de görebiliyoruz ya da partide konuştuğu çocuktan. Ki yaptıklarından rahatsız olduğunu da görmüyoruz. İlgi odağı olmayı, böyle görülmeyi seven biri. Birçok kusursuz kitapta kusurlu zihinler vardır ve bunlar mükemmel yollarla işlenir. Birikimin biraz daha iyi olsaydı bu kusurlu zihin olayının nasıl kusursuz işlenebileceğini gayet anlayabilirdin. “Kadın diye savunuyorum” yorumunu dehşet saçma buldum. Ben de erkeğim diye kötülüyorum zaten 🤠. Ben de bir kadınım ve Meredith’e sırf öyle olmasını istediğim için bir şey demiyorum. Birçok kitapta bu şekilde kadınlar vardır sonuçta kitaplar her çeşit kişilikteki kadını, insanı işler. Birçok tiyatro eseri zaten bu kişiliklerden oluşur. Kitaplardaki bütün kadınlar ahlak kurallarına hitap etmezler. Zaten Meredith’i çekici göstermek için yazılan bir şey bu. Sınırlara ve kalıplara uymayan, güzel bir kadın. Benim görüşlerim mühendis görüşünden uzak, hayatı ve gerçekleri temel alarak okuyorum. Görüşlerimden çok bıktıysan yanıt vermeye zahmet etmemeni öneririm.