Yaşam denilen bize verilmiş bu zaman dilimini ya kendimiz için gerçekten önemli, değerli olan istek ve ideallerimize dönük yaşayarak ya da istemediklerimize odaklanarak ve üstelik de onları yok edemeden, onlarla uğraşarak tüketip bitirebiliriz.
Beynimiz, bir şeyin ödülü hemen ve cezası sonra ise onu sürdürme ve yapma eğilimindedir. Öte yandan bir şeyin cezası hemen ödülü sonra ise o davranışı sürdürmeme eğilimindedir.