“Güdülerinizi daha derinlerde arayın! Hiç kimsenin tamamen başkaları için asla bir şey yapmadığını anlayacaksınız. Tüm eylemler kişinin kendisine yöneliktir, tüm hizmetler kendisine hizmet, tüm sevgiler kendisine olan sevgisidir.”
Hegel ölüm döşeğinde iken sadece bir öğrencisinin onu anladığından ama onunda yanlış anladığından yakınmış! Benimse bir tane bile yanlış anlayan öğrencim olmadı.