''Düşünüyorum da şu dünyadan kitap yok oluverse yaşamak ne kadar güçleşir, çekilmez bir ağırlık olurdu. Romancı ve şair için yazmak, nasıl dayanılmaz bir ihtiyaçsa okur için de yazılanları okumak öyledir. Dünyada hiçbir dost, insana kitaptan daha yakın değildir. En kötümser zamanlarımızda yanımıza koşan onlardır. Ataç, ölüm döşeğindeyken kendini görmeye gelen Sebahattin Teoman'a, "Hastalıkta ağrıları dindirici en iyi ilaç şiirmiş, durmadan şiir okuyorum." dememiş miydi? Kitaplar bizi avuttuğu gibi yüceltirler de."