Cemil IŞIK

Acıyı ve korkuyu kim alt ederse o tanrı olacak.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Yaşamakla yaşamamak arasında hiçbir fark kalmadığında özgürlüğüne kavuşur insan. Herkes için amaç budur.
Ortalıkta ne kadar iflah olmaz sosyalist ya da komünist varsa, bunların tümü inanılmaz ölçüde cimri, mala mülke düşkün, aç gözlü adamlar… hatta ne kadar sıkı sosyalistse, o kadar sıkı özel mülkiyetçi oluyor çoğu.
En sefil, en sıradan birine demiryolu bileti satmak gibi bayağının bayağısı bir görev verin; bilet almaya gittiğinizde size gücünü göstermek için, bu sefil yaratık bir anda size sanki Jüpiter’miş gibi bakma hakkını görür kendinde: “ sana bir gücümün göstereyim de gör!…” der gibidir. Giderek tam bir coşkuya, yönetme sarhoşluğuna ulaşır duyguları…

Cemil IŞIK

, bir kitabı okumaya başladı
Fyodor Dostoyevski
8.6/10 · 7,3bin okunma