Ortalıkta ne kadar iflah olmaz sosyalist ya da komünist varsa, bunların tümü inanılmaz ölçüde cimri, mala mülke düşkün, aç gözlü adamlar… hatta ne kadar sıkı sosyalistse, o kadar sıkı özel mülkiyetçi oluyor çoğu.
En sefil, en sıradan birine demiryolu bileti satmak gibi bayağının bayağısı bir görev verin; bilet almaya gittiğinizde size gücünü göstermek için, bu sefil yaratık bir anda size sanki Jüpiter’miş gibi bakma hakkını görür kendinde: “ sana bir gücümün göstereyim de gör!…” der gibidir. Giderek tam bir coşkuya, yönetme sarhoşluğuna ulaşır duyguları…