Bana kalırsa kişiyi incelikli hâle getiren en güçlü şey ıstıraptır. En güzel şarkı acıyla doluyken söylenir. Acı besinidir şairin. Gece büyüsüdür aşığın. Istırapla yontulur kaba ruhlar. Korkunç hissettiren tüm anlar bir gün bir çiçek açtırır. Istırap çiçekleri; nergisler kadar güzel, kardelenler kadar güçlüdür. Ne bir kış söker atar, ne de kokuları unutulur...