Demokrasinin yarattığı aşırılık, kendinden daha sert bir aşırılığa yol açacak ve kendilerini korumak isteyen zenginler yeniden oligarşiyi inşa etmeye çalışacaklar, bunu önlemek isteyen halk da onlarla mücadele etmek için birine yetki verecek ve böylece tiranlık sahneye çıkacaktır. Tiran, halkı boyunduruk altına almak için yabancılardan ve azat edilmiş kölelerden kendisine bir ordu kuracak, polisi sürekli savaşlarla yıpratacak, halk siyasetle uğraşmasın diye onları ağır vergilerle yükümlü kılacaktır. Böylece halk "yağmurdan kaçarken doluya tutulmuş, özgürlüğe kavuşmak isterken eli sopalı kölelerin kulluğuna düşmüştür."