Baskı altındaki insan, incinmemek için bir savunma mekanizması olarak umursamaz ve duygusuz görünmeye başlar. Ölü taklidi yapar. Oysa duygusuzluğumuz, duygumuzun azlığından değil, tehdidin sürekliliğinden dolayı içimize dönmek zorunda kalmamızdan kaynaklanır. Fakat bu da kendi doğurlarımızla, yani kimliğimizle çelişir. Boşluk budur. Ölü toprağı budur.