Çocukluktan itibaren sosyalleşme sürecimizde toplum bize neyin "iyi" neyin "kötü" olduğuna, neyin "kabul edilebilir" neyin ise "kabul edilemez" olduğunu düşündüğümüz bazı yönlerimizi bastırır ve bunları reddederiz. Oysa bunlar da insani doğamızın parçalarıdır. Kişiliğimiz bunların ("iyi ya da kötü" diye etiketlediğimiz tüm özelliklerimizin) bir toplamıdır.
Zira akışkanlarla hareket etmek daha kolay ve acısızdır. Oysa farkındalık yolunda kendimizle ilgili karşılaşacağımız bazı gerçekler can yakıcı olabilir.
Zevk ve eğlencede, en azından hem hayallere, kuruntulara boyun eğmeyen; kanımızdaki bir korla sürekli tutuşan ve sonsuzca yanan, yılların ve yaşın uzun süre söndüremeyeceği, doğaya dayalı, sürekli bir şeyler var. Kabul edin ki bu da kendine özgü bir uğraştır...