Halbuki aldığım terbiye, okuduğum kitaplar bana şaşalı hayatlar vaat ettiler ; şimdi nasıl olur ki bu miskin, bu donuk, bu düşkün hayatı severek kabul ederim?
Evet, ne yapacağım nasıl yaşayacağım? Neyde bir zevk bulacağım? Ben bu hayatı sevmiyorum. Bu insanları hep manasız, hep adi buluyorum! Kimi ve neyi sevebileceğim? Nasıl, nasıl?
Ah o erkeklerin kadınlara attıkları baygın bakışlar ve o kadınların beylere karşı aldıkları naz ve cilve tavrı... İnsanın naz ve cilveden, aşktan, hatta insanlıktan iğreneceği geliyor!