Bu sürü fırsatçılığında ezmenin, hayatta kalmak için elzem olduğuna inananlar, statü edinme telaşının getirdiği dedikodu merakıyla, başkalarının hayatları dışında bir şey de konuşamaz oluyorlar. ODTÜ'den Geliyorum isimli kitabında yazar Volkan Ertit, "3B2K Kuralı"ndan bahsediyor: "Başkalarının Başarısızlıklarıyla Beslenen Kimi Kötüler." Ne kadar da doğru...
Hiroşima'ya atom bombasını bırakmış savaş pilotu bile olsan, her daim yanında olmaya hazır insanlar vardır. Onlar, sana sahip oldukları için seni sevenler değil; seni sevdikleri için sana sahip çıkanlardır.