Günümüzden yüz yıl öncesini konu alan bir kitaptaki karakterlerin bu kadar tanıdık gelmesi, hepimizin hayatına aynı yüz yıl önceki gibi müdahil olduklarını görmek beni çok sinirlendirdi. Ne yalan söyleyeyim bir de geleceğe dair, ülkemizin insanlarının aydınlanmasına dair umutlarım zayıfladı. Ayrıca Halide Edib'in o dönemi çıplaklığıylanalatmasını sevdim. Okuduğum ilk kitabı buydu. Diğer kitaplarını da merak ettim.