“ Bana madem insan özgür değil o zaman bütün bu vaazın anlamı ne diye mi soruyorsunuz? Öncelikle ben size insan özgür değildir demedim; ben insanın özgürlüğünün istemeyi istemek gibi hayali bir güçten değil, harekete geçebilme gücünden oluştuğunu söyledim. Kaldıki doğaya bağımlı olduğum için Ebedi Tanrı’nın beni bu hayalleri kaleme almak için yarattığını, beş altı okuru bunlardan faydalanmak, başka beş altı okuru ise bunları küçümsemek ve yığınla gereksiz yazının arasına terk etmek için yarattığını da söyleyebilirim.
Şayet size hiçbir şey öğretmediğimi söyleyecekseniz, daha en başta kendimi bir cahil olarak tanıtmış olduğumu hatırlatırım.”