Unutma, içten gelerek ağlayıp gözyaşı dökemezsen, gülemezsin de, çünkü bu diğer uçtur. Gülebilen insanlar ağlayabilir de; ağlayamayan insanlar ise gülemez.
Hiçbir yere ait olmamak, yaşamın en büyük deneyimlerinden biridir. Tamamen yabancı kalmak, asla bir şeylerin parçası olmamak nefis bir deneyimdir, her şeyi aşarsın.
Erkek kadını, kadın da erkeği köleye indirgemiş durumda. Ve tabii her ikisi de kölelikten nefret ediyor, karşı geliyor, devamlı kavga ediyorlar; en ufak bahanede kavga başlıyor. Ama esas kavga derinlerde başka bir yerde; aslında özgürlük istiyorlar. Bunu açıkça dile getiremiyorlar, belki de tamamen unutmuşlar.