Neden acımızdan beslenen bir Tanrı olmasın? Evren'in ereği acaba bizim mutluluğumuz mudur? Yoksa acılarımızla bizlere yabancı olan bir mutluluğu mu besliyoruz?
Dünyadaki ve hayattaki en trajik şey aşktır, okur kardeşlerim; aşk, aldanmanın oğlu, hayal kırıklığının babasıdır; aşk, perişanlıkta tesellidir; ölümün kardeşi olan aşk, ölüme karşı yegâne devadır.