Kitap iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde yazarın meslek hayatındaki tecrübeleri, ikinci bölümde ise cemaat hakkındaki gözlemleri ele alınmıştır. Edebi bir dil ya da akıcılık tabi ki çok beklenmemeli -diye düşünüyorum- fakat konunun önemi ve durum vehameti sizi zaten içine çekecektir.