S T

S T
@crazy_creature
Beynimizin kapasitesi sınırlıdır. Bu nedenle, yaratıcılığın bütün aşamaları tek bir ortak ön koşula tabidir ; o da dış dünyadan elini eteğini çekmektir. Zaten yaratıcı sürece hazırlanma problemle yoğun bir şekilde haşır neşir olmayı gerektirir, bu esnada durmadan yeni uyaranlar olursa, gerekli konsantrasyon sağlanamaz.
Sayfa 139 - Say·Kitabı okudu
Bilim/Felsefe
S T
ben yaratıcılığın her zaman konsantrasyondan beslendiğini düşünmüyorum. Olabildiğince farklı uyaranlara maruz kalmak, farklı şeylerle ilgilenmek hatta belki bazen paranoyak düşüncelere sahip olmak yaratıcılığı besliyor bence. Kişisel deneyimlerimden yola çıkarak söylüyorum tabi, yine de bilemem
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Tadını bilmediği şeyin tadını başka bir şeyden almak
Hararetli "Doğuştan görme engelliler hayal kurabilir mi?" tartışmasından sonra merak ettiğim şeylerden birini soracağım:Yiyeceklerden tadını bilmediği bir şeyin tadını almak bana mı özgü? Sizde de oluyor mu? Örneğin sudan böbrek tadının gelmesi. Kokusunu bile bilmediğim halde içecekten mazot tadı almak. Turuncu toz ilaçtan anne sütü tadı almak? (Hadi sonuncusu neyse bebeklikten hatırlıyorumdur belki de ya diğerleri?)
Anket
PARZİVAL isimli okura yanıt verildi
S T
Evet, işte söylemek istediğim şey tam da bu.
Doğuştan görme engelli biri hayal kurabilir mi?
Soru:Doğuştan görme engelli biri hayal kurabilir mi? Cevaplar ve açıklamalarınızı merak ettim, sonra kendi cevabımı yazarım.
Anket
Aşîtî Orwell isimli okura yanıt verildi
S T
takvim.com.tr.... 'de yazıyor.
Doğuştan görme engelli biri hayal kurabilir mi?
Soru:Doğuştan görme engelli biri hayal kurabilir mi? Cevaplar ve açıklamalarınızı merak ettim, sonra kendi cevabımı yazarım.
Anket
Aşîtî Orwell isimli okura yanıt verildi
S T
Doğuştan görme engellilerin rüya gördüğünü ben de bilmiyordum. 🤔
Tadını bilmediği şeyin tadını başka bir şeyden almak
Hararetli "Doğuştan görme engelliler hayal kurabilir mi?" tartışmasından sonra merak ettiğim şeylerden birini soracağım:Yiyeceklerden tadını bilmediği bir şeyin tadını almak bana mı özgü? Sizde de oluyor mu? Örneğin sudan böbrek tadının gelmesi. Kokusunu bile bilmediğim halde içecekten mazot tadı almak. Turuncu toz ilaçtan anne sütü tadı almak? (Hadi sonuncusu neyse bebeklikten hatırlıyorumdur belki de ya diğerleri?)
Anket
PARZİVAL isimli okura yanıt verildi
S T
Evet, haklısınız. Kendimi iyi ifade edememişim iletide.