Bazı kitaplar bitmez.
İçimize yerleşir.
Altını çizdiğim cümleler,
başkasının değil
benim sustuklarım.
Okumak keyif değil sadece,
bir yüzleşmedir.
Ve bazı sayfalar
insanı eski hâline geri bırakmaz
Herkes kitap okur.
Ama az kişi kendini okur.
Altını çizdiğim cümleler başkasına ait değil,
benim susturduklarım.
Bir karakteri sevmiyorsam
muhtemelen bana çok benziyordur.
Kitaplar iyi hissettirmek için yazılmaz.
Uyandırmak için yazılır.
Rahatsız eder.
Değiştirir.
Geri dönüş bırakmaz.
Eğer bir kitap seni yerinden etmediyse
henüz başlamamıştır.
Bugün hızlanmadım.
Altını çizmedim, not almadım.
Sadece birkaç cümleyi
olması gerektiği yerde bıraktım.
Bazı günler okuma hedefi değil,
okumanın kendisi yeter.