Zamanın geçtiğini bir şey kımıldayınca anlıyorsun. Ondan önce anlaşılmıyor. Bir şey kımıldayıncaya dek zaman geçmiyor; ter, tene yapışmış gömlek, buz gibi olmuş, sarkık dilli ölü ...
Birini ya da bir şeyi sevmenin zıddı her zaman sevmemek değildir. Sevmek kadar sevmemek de spesifiktir.
Çoğu zaman sadece nötr oluruz.
Hiç görmediğimiz, tanımadığımız, hakkında hiç bir şey bilmediğimiz şeylere karşı içimizde bir sevgi olmaması onları sevmediğimiz anlamına gelmez.
Sevmemek duygusunu da bilmek, tanımlamak gerekir.