“Tanrı ne ister? Tanrı iyilik mi ister yoksa iyi olma seçeneğini mi? Kötülüğü seçen bir insan, kendisine iyilik dayatılmış bir insandan bazı açılardan daha üstün olabilir mi?”
“Bu çağda savaşları çıkaran ve destekleyen egemen sınıfların bir kesiminin yegâne ama yegâne amacı savaşın sonucunda bir zafer kazanmak değildir; tersine savaşın sürekli olması, yönetme biçimleri bakımından fena sayılmayacak bir olanaktır... Zira toplumda otoriterliğin pervasızca sürebilmesi, yoksulluğun ve cehaletin daimiliğine bağlıdır. Savaş ortamı bunların hepsini ve daha fazlasını sağlamaktadır.”