Yazarın eserlerinde en çok göze çarpan, Anadolu insanını her yönüyle resmetmesidir. Hem mekan ve kişi tasvirleri hem de psikolojik tahlilleri dikkatimizi çeker. İşte Anadolu Notları adlı eseri, tüm bu bilgi birikiminin kaynağını gösterir bize. Kitap, yazarın Genç Cumhuriyet döneminde, bir Milli Eğitim Müfettişi olarak Anadolu illerini dolaşırken aldığı notların, gözlem yeteneğinin ve döneme, dönemin insanına bakış açısının derlemesini içerir. Gezi yazısı, deneme ve anı türlerinin harmanı olan eser, kısa kısa bölümlerden oluşuyor.
Bir yandan anılarını anlatırken, bir yandan da düşüncelerini ekliyor her bölüme. Okurken ister istemez, anlatılan dönemden bugüne neler değişti ya da aynı kaldı, bunun karşılaştırmasını yapıyoruz. Anadolu insanına has bazı değerler var ki, hiç değişmiyor. Bunlar güzellik kadar yozlaşma için de geçerli maalesef. Henüz kitabı bitirmedim çünkü inanılmaz keyifli ve her gün birkaç bölüm okuyup bu keyfi uzatmak istiyorum. Okuduklarım arasında, kitap okuma ile ilgili yargılar ve çözüm önerileri çok ilgimi çekti. 'Halk okumaz' yargısını kabul etmiyor ve kitaplar insanlara ulaştırılabilirse daha fazla insanın okuyacağını düşünüyor. O günlerde şehirde bile yaşasanız kitaplara ulaşmak zormuş, bugün ise ulaşmak kolay fakat fiyatlarından dolayı almak zor. İlerleme dediğimiz şey sadece bir yanılsama mı diye düşünüyor insan...