Ve Bilgelik cevap verdi bana: "Sen ," dedi, "sen insanoğlu , dünyayı bir tanrının gözünden görmek ,öbür dünya sırlarını insan düşüncesiyle kavramak istiyorsun . Tam bir budalalık bu .
Aşk sevimli giysisiyle yanımızdan geçiyor ,bizse ondan korkuyor ve karanlığın mağaralarına saklanıyoruz , ya da peşinden gidiyor ve onun adını kullanarak kötülük yapıyoruz .
İnsanın üzerinden öyle uzun bir zaman gelip geçti ki, daha henüz o adı sanı anılmaya değer bir şey bile değildi.
Biz ona doğru yolu da eğri yolu da gösterdik. Artık isterse şükreder, doğru yolda gider; isterse nankörlük edip eğri yollara sapar.