Çünkü, “Bazen erken ölüyor insanlar umutlarından.”
10/10
·496 syf.··
Beğendi
·
2026 36. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 03 Mayıs 2026 21:48
Spoiler olacak. Yukarıdaki şarkı sözü, çok sevdiğim bir şarkı olan Ateş ve Barut’a ait. No.1’in bir parçası ve benim karakterimi şekillendiren 3 rapçiden birisi. Yani demem o ki bu şarkıyı bu kitaba atfettiysem kitapla sandığımdan daha fazla bağ kurmuşumdur. Bu kitap her şeyiyle -hatta bu seri- benim kafamda bu şarkıyla bağdaştı. Sevdiğiniz bir tür olmayabilir belki ama sözlerine bakarsanız neden öyle dediğimi anlayacağınızı düşünüyorum. En azından bazı cümlelerde aklınıza Beau gelir. Belki de gelmez ama bu şarkıyı her dinleyişimde benim aklıma Hainin Mührü’nu getirip böyle bir kitap vardı ve bana ellerim titrerken inceleme yazdırmıştı dedirtecek. Bu kitap umudumu yitirdiğimi düşündüğüm bir dönemde bana ufacık bir umudun bazen direnişler başlatıp zaferler alıp başka insanlara umut olabileceğini gösterdi. Çok sevdiğim bir kitap var, #k:272469. Kitapta ana erkek karakter Reid’in, ana kız karaktere kitap verdiği bir sahne var. Verdiği kitapta ana karakterler kitabın sonunda ölüyor. Kız da “kitap mutsuz bitiyorsa, ölümle bitiyorsa okumayacağım” diyor. Reid de “Ölümle bitmiyor, umutla bitiyor,” diyor. Bu kitap ölümle bitmedi. Umutla da bitmedi. Ama ölüm ve umutla ilerledi. Bazı ölümler acıtsa da umut olur. Direniş olur. Zafer olur. Devrim olur. Yeniden başlangıç olur. Fazla romantik konuşuyor olabilirim. Haksız da olabilirim. Gerçek hayatta ölümler acıtır çünkü. Fakat bazen bazı hikayelerde bazı kahramanlar kendilerini feda eder ve o hikayenin umudu olurlar. Diğer karakterlerin umudu. Bu seride onlarca umut vardı. Boğar vardı, Pim vardı, Öfke vardı ve en çok acıtan olarak Beau vardı. No.1’in de dediği gibi: bazen erken ölüyor insanlar umutlarından. Ama yine No.1’in de dediği gibi: bizi yolu sokmalarına ve değiştirmelerine izin veremeyiz. O ölen umutlarla kendi
1000Kitap
Hainin Mührü 3Övgü Deveci Safi · Dokuz Yayınları · 202664 okunma
Bu hikayede herkes hain
10/10
·496 syf.··
Beğendi
·
2026 18. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 03 Mayıs 2026 11:11
Serinin sonuna geldik. Üçüncü kitap en sevdiğimin karakterlerden biri olan dedeye gelen mektup ile başlıyor. Bu kitapta dedeyi daha çok okumak keyifliydi. Seri bittiğine göre dedenin hikayelerini bekliyoruz Övgü Deveci Safi Kürşad abinin destekçisiyiz. Herkes söylemiş zaten ama ilk kitapla son kitap arasında yazım dili olarak cidden çok fark vardı. Yazarımızın yazım dili çok gelişmiş cidden. Metaforlar ve seçilen kelimeler çok başarılıydı. Bence ilk kitapta çok olmasada iki ve özellikle üçüncü kitapta karakterlerin temsil ettiği şeyler güzel aktarılmış. Lununun umudu temsil etmesi gibi. Onun haricinde karakterlerin iç sesleri çok iyi yazılmış. Armın zaten ikinci kitaptan beri okuyoruz ama bu kitap beş beterinkilerde çok dikkatimi çekti beğendim.Bu kadın karakterleri nasıl işleyeceğini biliyor. Karakter gelişimleri de çok iyiydi ve olay ilerlesin diye herhangi bir karakter normalde yapmayacağı şeyleri yapmıyordu. Sonununda güzel bağlandığını düşünüyorum hala okunmayan kaldıysa pişman olmazsınız okuyun,okutturun. Burdan sonrası spoiler... Şimdi spoilerlı kısım; Karakter gelişimleri çok başarılıydı lununun sadece kendini düşünen küçük şeytandan bu raddeye evrilmesi aynı şekilde hodbininde çok güzeldi. Zaten bu ikisinin aşkını okumak kitap boyu çok tatmin etti beni. Ne yazık ki beau ve dantem için aynı şeyi şeyi söyleyemeyeceğim. Zaten odağı bu çiftten biraz hodbin ile lunuya kaydırmandan anlatmalıydım bı bu ikisinin sonunun mutlu bitmeyeceğini.. Beaunun ölümü, Sahte Krallığın sonunda hiç beklemediğimiz bir ölüm var ya hah onun gibi girdi araya resmen. Yani cidden gerek varmıydı? Sadece duygusal açıdan söylemiyorum oldu bittiye geldi. O hengame arasında işi gücü yokmuş gibi madrabaz dantenin peşine düşüyor beauda güya onu kurtarıyor.Çokta gerekli değildi cidden. Diğer bir
Hainin Mührü 3Övgü Deveci Safi · Dokuz Yayınları · 202664 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bende bulutları severim
10/10
·496 syf.··
Beğendi
·
2026 45. kitabı
༒ Merhabalar herkese. Bu günkü konuğumuz benim aşık olduğum serinin son kitabı,okulda beni zırıl zırıl ağlatan o kitap: Hainin Mührü 3 ! ━━━━━━━༺༻━━━━━━━ ༒ Eğer kitabı okumadıysanız başlığı anlamamışsınızdır anlamayın da zaten. İncelemmde spoiler yok okuyabilirsiniz. ━━━━━━━༺༻━━━━━━━ ༒ İlk olarak yazım dili... Yazım dili iyi anlamda o kadar değişmiş ki. Bayıldım!! Kelime seçimleri,cümle kurma yapıları. Çok mükemmeldi. Ve şok oldum. Sadece bence kitabın başlarında art arda ''eh'' kelimesi fazla geçiyordu onun dışında bayıldım. Kitabın bazı yerlerinde yazım hataları vardı. İki kelime birleşik yazılmış, kelimenin ilk harfi unutulmuş, ' işareti yerine > konulmuş gibi. Ama çok seyrekti. Çok takmadım ama belirtmek istedim. Rahatsız edici boyutta değildi 4 tane falan vardı en fazla ━━━━━━━༺༻━━━━━━━ ༒ Bu kitapta isyanı görüyoruz. Hiçlerin köle olarak kullanıldığını gizlerin ise aslında onlardan çok farklı olmadığını okuyoruz. İsyan bence çok iyi işlenmişti. Sözde özgürlüklerini kazandıkları söylenen gizlerin aslında sadece bir başka piyon olması falan müthişti. Beş beter Ve dante bence o enerjiyi çok iyi verdi. Bence bir ksımda açlık oyunlarına da benziyor seri. 2.kitapta hayatta kalma savaşı 3.kitapta bir isyan falan ben okurken benzettim Kİ BU BÜYÜK BİR ARTIDIR BENİM İÇİN (açlık oyunları bağımlılığı) ━━━━━━━༺༻━━━━━━━ ༒ Karakterlerin değişimlerini görmek de harikaydı. Eskiden sadece takım arkadaşıyken şimdi bir aşık,dost,düşman,kardeş olarak gördük. Ve bu değişim o kadar güzeldi kii. Danteme ölüp bitiyorum zaten. Lunuyu çok sevemiyorum. Kızın tek derdi kendisi oh mis. Hodbini seviyorum ben ya. Bencil birinden şaşkın bir aşığa dönüşmes o kadar tatlıydı ki. Arm da öyle. Masum,sessiz çocuktan böyle birine. Vay be
1000Kitap
Hainin Mührü 3Övgü Deveci Safi · Dokuz Yayınları · 202664 okunma
Denizcinin Ölümü, Kont’un Doğuşu
10/10
·1552 syf.··
2026 101. kitabı
Ben… Bir zamanlar Marsilya limanında rüzgarı yüzünde hisseden genç bir denizciydim. Dünyaya güvenen, insanlara inanan, sevmenin saf olduğunu sanan bir genç. Babamın oğluydum. Mercedes’in nişanlısıydım. Geleceğim önümde, sonsuz bir deniz gibi uzanıyordu. Ama bir gün… İnsanların kıskançlığı, korkusu ve hırsı kaderimi yazdı. Bir ihbar kağıdıyla karanlığa gömüldüm. Hiç işlemediğim bir suçun gölgesiyle, If Şatosu’nun taş duvarları arasına kapatıldım. Orada gençliğim öldü. Umutlarım çürüdü. Adım unutuldu. Ve ben… Bir zamanlar gömdüğünüz o bahtsızın hayaletine dönüştüm. Zindanın sessizliğinde bir rahip bana bilgelik verdi. Bir ada bana servet verdi. Acı bana sabrı öğretti. Tanrı, mezarından çıkan bu hayalete bir maske taktı. Elmaslarla ve altınlarla süslenmiş bir maske. İşte o yüzden bugün beni tanımakta zorlanıyorsunuz. Çünkü ben… Sattığınız, ele verdiğiniz, üzerine leke sürdüğünüz adamım. Servetinizi büyütmek için üzerinden geçtiğiniz adamım. Babası açlıktan ölürken duvarların arkasında çürümeye terk ettiğiniz adamım. Nişanlısını kaderinden kopardığınız adamım. Ama aynı zamanda… Bağışlamayı da öğrenmiş adamım. Ben, If Şatosu’nun zindanlarında ölen o saf denizci değilim artık. Ben, haksızlığa uğramış bir kalbin sabrıyım.
Duygu ve Düşünce
Monte Cristo Kontu (2 Cilt Takım)Alexandre Dumas · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202537,3bin okunma
aspen SPOI OLABILIR
Puan vermedi·400 syf.·
2026 2. kitabı
birisi birinci kitabi okurken ikinci kitapta birbirleri icin secilmis aile olmalarini okumak istiyorum demisti. serinin adindan zaten olamayacagi ve olayimizin da bundan cok uzak oldugunu biliyordum. olan ailemizi kaybetmek -arm ve luna…-bana da sok olsa da kimsenin kimseyle yakinlasamayacagini biliyordum. o yuzden bir seyler istemeden ve beklemeden sadece okumaya odaklandim ama ikinci kitabin sonuna geldigimde fark ettim ki icten ice istedigim bir seyler varmis. dante’nin ailesi olmasi ve bunun da lunu olmasi. ilk kitapta lunu dolayisiyla cok yakinlasamayacaklarini lunu’nun buna odaklanmayacagini dusunmustum ama ikinci kitapta karakteri oyle tatli gelisti ki pusulasini verdigi sahnede aglamak istemistim. bundan birkac sahne once dante tek basina banyoda agliyordu, yalnizligi onunlaydi. ama o sahneden sonra hep yaninda olan bir pusulasi vardi artik. lunu’nun bu hareketi hedefi icin insan kazanmaktan cok deger vermekle ilgiliydi bence. dante’m zaten ilk hediyesini bile almis olabilir. yine de beklemedim yakinlasmalarini ama cok sevinmistim de boyle bir anilari oldugu icin. sonra kaplicalara beraber atladiklari sahne geldi ve benim icin artik kucuk tatli kiz kardesler olmuslardi bile. dante’nin lunu icin tehlike olabilecegini dusundugu her an aklina gelmesi ve onu aramasi icimi kipir kipir ediyordu mesela. artik onun hayatinda olan birisiydi ve onun icin endise ediyordu. kendini surekli canavar olarak tanimlayan ve artik kim oldugunu bilmedigi noktada ne de guzel hediyeydi ucuncu kitapta en cok onlari gormek istiyorum, en cok onlari okumak istiyorum. cunku birbirlerine ihtiyaclari var benim de onlara. bu kitapta da anlamis olduk ki dante yalniz bir ruh degil, bunun icin dogmamis. -mesela hodbin dogmus saka onu da cok seviyorum ama anliyorsunuz degil mi? bencil birisi
Hainin Mührü 2Övgü Deveci Safi · Dokuz Yayınları · 2025270 okunma
Puan vermedi·412 syf.··
2025 120. kitabı
Senden nefret ediyorum Cosimaaaa diyerek başlıyorum kitaba. Benim bu seriyi tarafsız olarak sadece kendi içinde değerlendirmem çok zor bu yüzden öncelikle nefretimi salıp sonra kitabı yorumlayacağım. Kitap Anti Kahramanlar serisindeki Elenanın kız kardeşi Cosima ve Dantenin abisi Alexanderın hayatını anlatıyor. Cosima 18ine henüz girmiş çok güzel bir kız ve malum kumarbaz babaları Seamus vardı onu satıyor para için. Kendisini gizli bir tarikatın müridi olan Alexander satın alıyor. Ve çok ince dokunmuş bir plan. Yani sürekli bir şey çıkıyor o kadar çok olay var ki… işta Toreyi annesini öldürdü sandığı için intikam almak amacıyla onun kızını kendine köle yapıp hemde tarikatın gözüne girmek istiyor. Ayrıca kendisi 36 yaşında kızımız malum 18e yeni girdi. Aç bırakma, dayak, taciz, aşağılama ne ararsanız car kitapta. Bir süre sonra bunlara maruz kala kala Cosima artık köle olarak kabul ediyor kendini. Evin her yerinde kameralar hizmetçiler var kızı çıplak dolandırıyor falan. Sonraaa bu zengin aristokratlar zevk olsun diye işte kendilerine köle kadınlar alıyor sonra onları avlıyor şenlik falan yapıyorlar. Kim yakalarsa o işini bitirir diye. Sonraaaa kızı herkesn içinde kırbaçlıyorlar ama öyle böyle kırbaçlama değil. Orada bir Xan dahil oluyor beni de kırbaçlayın diye onu da Dante kırbaçlıyor falan. Herkesin elinde bir kırbaç gidiyor. Oğlumuzu babası küçüklüğünden itibaren böyle yetiştirmiş kendisi bi sadist. Kızı da ettiler mazoşist. Yerlerde sürün diyor sürünüyor bağır diyor bağırıyor. Bir de kıza topolina yani fare diye sesleniyor. Kızın ailesinin hiçbir şeyden haberi yok bu arada kimse kimseye bu nerde diye sormuyor. Sadece gelen parayı yiyorlar. Bu da bir garip bir tek Elena sorguluyor onu da kınıyorlar neden sorguladın diye. Bu alexander benim tansiyonumu çıkarttı Cosi
EnthralledGiana Darling · Giana Darling · 20197 okunma