Nasıl dünyadaki bazı dinler kişisel bir tanrı'ya inanmayanları ateist kabul ediyorsa, biz de kendine inanmayan bir insanın ateist olduğunu söylüyoruz . Kendi ruhunun yüceliğine inanmamaya ateizm diyoruz.
İnsan ancak bütün yeti ve olanaklarını ortaya koyabilir ve kullanabilirse mutlu olur.
Aristoteles mutluluğun üç şekil olduğunu düşünmüştür. Bunların ilki bir haz ve keyif hayatıdır. İkinci biçim özgür ve sorumluluk sahibi bir yurttaş olmak gerekiyor. Mutluluğun üçüncü biçimi ise bir araştırmacı ve filozof olarak yaşamaktır.