Jose Saramago nun bitiremediği son kitabı benim ilk defa yarım kalmış bir kitabı okuyuşum. Kitap 3.bölümun ortalarında yarım kalıyor.Kitabın konusu bir silah fabrikasinda neden hic grev olmaması uzerine bir kurgu maalesef yarım kaldıgi icinde bu sıradısi hikayeyi tamamlamakta okura kalmış ancak yazarin bircok kitabını okumus biri olarak onun hayal dünyasına yaklasmamiz zor. Kitabın devamında Yazarin kitaba dair notlarinda hastaliga ragmen kitabi tamamlama çabasıni ve hayata kitapla tutunması takdire şayan bir durum elbette. Son olarak kitabin son kisminda iki yazarin yorumlarına yer verilmis.Bunlardan birisi olan Roberto Saviano nun gercek kisilerin hikayeleri üzerinden kitabın olası sonları üzerine yapmış oldugu yorumları çok beğendim.