M

Kısacası 30 yaşındaydım, geleceğe dair hayallerim olmadan basit, acınası bir hayat sürüyordum... ...o sonbahar gününe kadar...
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Annemin altında küçük bir dairede oturuyordum. Babamın ölümünden kısa süre sonra bir kriz geçirmişti ve o zamandan beri onunla ben ilgileniyordum. Geçenlerde 70'ine basmıştı. Beni epey geç doğurmuştu. Tek çocuğu bendim.
İsmi Marianne'dı, onu seviyordum ama sebebini pek bilmeden. Geçtiğimiz haziran ayında staj için Paris'e gitmişti ve yavaştan, geri dönmeyeceğini idrak ediyordum. Ne yapacaktım ki? Gidip orada mı yaşayacaktım? Onun için her şeyden vaz mı geçecektim? Üstelik kendimi bildim bileli burada yaşamıştım...
İnsanlarla düşüp kalkmak mecburiyetinde olan kimse, aklından geçenlerin tamamını asla arkadaşına söylememeli. Arkadaşı kendisinin apaçık bir düşmanı olup çıkmadıkça da onu terk etmemeli. Her sabah samimi dostlarının ihanetini, yanlış tutumlarını bekleyerek, gözetleyerek uyanmalı. Âşikâr bir düşmandan ne bekliyorsa, onlardan da aynısını bekleyerek her an tetikte olmalı. Bunlardan hiçbiri başına gelmezse, Allah'a hamd ve şükretmeli. Farklı bir durum ortaya çıkarsa da, bu duruma kendini hazırlamış bulur ve üzüntüden kendini yiyip bitirmez. Bu konuda sana kendimden bir örnek vereyim: Geniş zamanlarımda da dar zamanlarımda da, zengin olduğum sırada da yoksul düştüğümde de, çılgına döndüğüm anlarda da mutlu zamanlarımda da hep yanımda olan saf, pırıl pırıl, tertemiz, sadık ve çok samimi bir dostum vardı. Derken bu dostum bana karşı tutumunu en iğrenç noktaya varacak kadar değiştirdi. On iki yıllık hakiki bir dostluktan sonra, onun gibi birinden hiç beklemediğim ve hayal bile edemediğim son derece eften püften bir meseleden ötürü dostluğumuzu bitirdi. O zamandan beri de benimle barışmaya yanaşmadı. Bu durum beni uzun yıllar boyunca derinden üzdü.
Sayfa 50·Kitabı okudu
Kusurlarını yüzüne vuran kişi, seninle dostluğunu devam ettirmek isteyendir. Yanlışlarını görmezden gelense senden uzaklaşmak isteyendir.
Sayfa 49·Kitabı okudu